Jak odkwasić organizm?

Zmęczenie, bóle głowy czy zaparcia to problem, który będzie się pojawił w momencie, gdy organizm jest zakwaszony. Jeśli wprowadzi się jakieś zmiany w jadłospisie i będzie się spożywać posiłki zasadotwórcze to będzie można doprowadzić do odpowiedniej równowagi. Co dokładnie powinno się jeść, by mieć odpowiednie efekty. Zasadotwórcze będą takie pokarmy, które mają wysokie pH. Mogą one stanowić nawet około 80% zdrowej, racjonalnie prowadzonej diety. Jeśli chodzi o posiłki, jakie możemy spożywać to warto zwracać uwagę na to pH tutaj w zestawieniu od najlepszego dla naszego organizmu.

10 - Warzywa: brokuły, brukselka, buraki, kabaczek, kalafior, karczochy, marchew, seler, szparagi, ziemniaki w łupinach (najlepiej gotowane na parze lub w małej ilości wody i przez krótki czas albo pieczone), ogórek (surowy i kiszony). Owoce: cytryna, limonka.

9 - Warzywa: bakłażan, cukinia, groszek zielony (świeży), kiełki, sałata. Owoce: figi (świeże i suszone), gruszki, jagody, kiwi, mandarynki, mango, melon, papaja, winogrona. Tłuszcze: oliwa z oliwek. Napoje: zielona herbata. Inne: stewia.

8 - Warzywa: pomidory, rabarbar, rzodkiewka, soja. Owoce: ananas , awokado, banany, brzoskwinie, grejfruty, jabłka, morele, pomarańcze, truskawki, wiśnie. Nabiał: mleko. Inne: migdały, ryż (tzw. dziki), kasza (gryczana i jaglana). Jeśli nie produkty zasadotwórcze to będzie można także wybrać te neutralne, które na pewno będą lepsze niż te kwasotwórcze.

7 - Napoje: woda mineralna (o zawartości magnezu, potasu, sodu i wapnia pow. 500 mg/l, niezawierająca fosforu i siarki), soki warzywne (z wyjątkiem pomidorowego; świeżo wyciskane, bez cukru). Tłuszcze: masło, olej lniany, rzepakowy. Inne: oliwki (zielone i czarne). Jeśli chodzi o te składniki, które mają charakter kwasotwórczy to wymienimy je poniżej i nie powinny one stanowić więcej niż 20% całej diety.

6 - Warzywa: fasola (każda). Owoce: kokos, śliwki (surowe). Nabiał: maślanka, zsiadłe mleko, jogurt (naturalny), kefir, jajka. Produkty zbożowe: pełnoziarniste, razowe, orkiszowe. Inne: krewetki, małże, ostrygi, ryby, ryż.

5 - Warzywa: cieciorka, soczewica. Owoce: każdego rodzaju w puszce. Produkty zbożowe: pszenne. Mięso: gęś, indyk, kurczak. Inne: cukier (biały, trzcinowy), miód, ryż (biały), alkohol (piwo).

4 - Owoce: śliwki (suszone), żurawina produkty zbożowe: żytnie, owsiane.

3 - Warzywa: ogórki konserwowe.

2 - Mięso: jagnięcina, wieprzowina.

1 - Inne: słodycze, fast-foody, wino.

Dlaczego warto odkwasić organizm? Jeśli zadbamy o odpowiednią równowagę i dobrze zbilansujemy dietę to w ten sposób będzie można chronić swój organizm przed wieloma groźnymi schorzeniami. Układ krążenia będzie w lepszej kondycji i nasze ciśnienie krwi będzie unormowane. To zaś będzie odpowiednie dla naszych tętnic i serca. Długie zakwaszenie organizmu sprzyja nadciśnieniu i miażdżycy a więc może nawet prowadzić do śmierci.

Story Page