Co stosować na odkwaszenie organizmu?

Wiedza z zakresu żywieniowego w bardzo dużym stopniu pozwoli nam na uniknięcie wielu chorób i niechcianych komplikacji zdrowotnych, które łatwo uniknąć jeśli prawidłowo się odżywiamy. Wiedza o tym, że nawet najzdrowsze produkty, jeśli są spożywane w nadmiernej ilości mogą nam szkodzić, pozwala na ograniczenie czynników zakwaszających organizm i przywrócenia równowagi pH w tkankach.

Utrzymanie równowagi kwasowo – zasadowej w organizmie to podstawa dobrego zdrowia. Każdy komu zależy na dobrym samopoczuciu i utrzymaniu jak najdłużej dobrej kondycji zdrowotnej i fizycznej, powinien uważnie słuchać swojego organizmu. Jeśli zauważymy objawy zakwaszenia, a tym samym negatywne wpływy diety na codzienne funkcjonowanie, to bezzwłocznie trzeba zadbać o dietę.

Jakie są objawy zakwaszenia najczęściej spotykane?

Osoby z zakwaszonym organizmem skarżą się na często bóle głowy, mają podkrążone oczy, dokucza im zgaga oraz biegunki. Jeśli zauważymy u siebie takie objawy, szybko zrewidujmy swoją dietę i wprowadźmy pozytywne zmiany. Produkty o działaniu kwasotwórczym, to mięso i wędliny, białe pieczywo, sery żółte i pleśniowe, słodycze, fast food, kawa i czarna herbata. Jeśli dochodzą do tego używki i stres, to zakwaszenie mamy gotowe. Jednak nic straconego, program naprawczy nie jest skomplikowany, wystarczy chcieć zastosować kilka dobrych reguł. Bardzo ważny jest czas spożywania posiłków, o określonych godzinach i w określonych odstępach czasu. Wszystkie warzywa i owoce mają silne działanie neutralizujące kwasy, wiec powinniśmy je spożywać w dużych ilościach i w różnych postaciach. Ziemniaki i buraki warto gotować w łupinach, ponieważ w ten sposób zachowują swoje wartości odżywcze. Nie unikajmy kapusty kwaszonej i chrzanu, ponieważ mają one silne właściwości odkwaszające i pomagają w niestrawności. Pamiętajmy też o olejach pochodzenia roślinnego i o soli morskiej, wzbogaconej o jod. Również suszone owoce mają właściwości odkwaszające i warto pamiętać o nich podczas przygotowywania sałatek i innych potraw. Prawidłowe nawodnienie organizmu ma także znaczenie, najlepiej spożywać wodę mineralną niegazowaną, kawę zbożową, napary z ziół oraz soki naturalne. Wrogiem numer jeden jest w tym przypadku biały cukier i wszelkie produkty zawierające jego duże ilości.

Story Page